Monday, August 31, 2009

saLaM ramaDhan tUK Seme...

Selamat Berpuase tuk seme kengkawang.....
Hahaha... walaupun hari ni hari yang ke-10 bru aku nak ucapkan salam ramadhan tapi tu kire awal lagi, belum masuk hari yang ke-20 lagi, tuuu kre ok lah tu!
hureyyyy....... malam ni aku dah bleh pasang pelita.. malam ni malam kesepuluh jadi dah cukup time nak pasang pelita. Aku kene pi bli mecun la lepas ni. aku ingat nak tambah lagi sepuluh lagi la pelita. yang tahun lepas bru ader 25 batang.
*** kepade sesape yang de pelite lebih bleh la anta ke tempoyang ye!

Wednesday, June 3, 2009

jemputan ke kenduri tunang aku


meh keng kawan ku
dijemput hadir ke kenduri bertunang aku
di bt 3 jalan cenderas
kampung tempoyang
27200 kuala lipis
pada 6hb jun 2009 pukul 11 pagi.

Tuesday, June 2, 2009

hahaha... adiah ari jadi paling spesel tahun ni

seee.... hehehe.. cantik tak.. yang aku idam-idam kan selama ni. skang dah dapat.


ni lah adiah ari jadi aku yang paling spesel tahun ni.. yeah yeah pakai jam baru...
lame dah nak jam ni. Akhirnyer tercapai gak ajat aku nak pakai jam ni.
bebanyak terimas kasih bebanyak kat org y bagi ni..
Orang ni pun spesel sangat2 kat aku hehehe.....
Tang KAyu DadDY LoG LEg!!!!!






Thursday, May 28, 2009

"Sayang mak!"

Hah!


semalam beday mak aku. Selang satu hari je ngan aku. Mse tahun 1984 dier sambut beday dier mse dalam pantang. tak dapat dier makan kek. Jadinye aku wish apy birth day mak.


SAYANG MAK! tarak sambut dengan dier sebab duk jauh.


tapi kakak aku sambut dengan mak aku. bukan main seronok tu.


dier sempat mms aku gambar kek yang dier wat tuk mak aku jer. Ari ibu bru ni dier buatkan cup cake tuk mak aku.





TADAMMMM.... Cantikan


ni hasil keje dier sendiri tuk mak aku sebagai time kasih.






Aku sayang mak aku. sebab dier sorang jer duk besarkan kitorang 5 beradik... hehehe...



Tuesday, May 26, 2009

dah besor dah aku!

Weh kengkawan aku dah besor dah ari ni.... arini genap umur aku 25 weh........ besor dah aku....


ApY BeRDaY JoYAH.... HAHAHAHA.....


Wednesday, May 13, 2009

malas oh malas


hahaha....malas...malas...

kenape ko malas hah?

aku skang kene renjatan malas.

seme bende aku malas nak wat

malas makan..

malas minum..

malas mandi...

malas lipat baju..

malas ion baju...

malas keje..

malas bangun pagi...

yang aku tak malas tido...

dimane-mane je aku bleh tido skang.

tak kira lah nek lrt rmai orang aku bleh tido sambil diri.

dalam bas pun same.

dalam kete lagi lah. pantang letak kepale je..

huhuhu... seronoknyer lah klu dapat tdo 24 jam takyah wat seme-seme bende len..

MALAS............... NAK KOJE!!!!!


Monday, April 6, 2009

SeRANGan di heNING mALAM!

Ade satu malam tu aku kene serang dengan kumpulan yang de ramai geng. Dorang-dorang seme badan kecik-kecik tapi bahaye giler. Yang aku peliknyer dari mane lah dorang seme-seme tu bleh masuk umah aku. Dah seminggu dah dorang duk serang aku. Bile lah dorang nak hentikan serangan hendap ni. Woi.... dah la serang aku tak larat oiii. Aku skang ni ble nak masuk tido jer mesti aku dalam ketakutan. Mane taknyer! ble malam jer bis badan-badan aku kene serang. Merah-merah badan aku. Dah macam orang berpenyakit dah.
Paling yang tak tahan sekali, mule-mule kene tulah. Huiihhh pepalih lah gatalnyer. Tahap gaban. Nak-nak tang tempat tu dah luke. Ble dah luke tu kene jer sikit air pdih nak mampus. Tapi semangat yang kental yang ader kat aku ni tahan kan aje walaupun sakit macam kene toreh-toreh dek pisau pastu prah dengan asam limau.
Aku skang jpe macam-macam doktor, bomoh, pawang, bidan, dukun, sami tapi seme tak bleh nak ubatkan. Aku dah wat report bomba, polis, tok kadi, askar, pak cik leman, mak piah seme takmoh layan. KENAPE?.Berhabisan duit dah satu hal duk pi beli riset lah, baigon lah, ambi piyor lah, racun lah seme tak jalan. Naik pening kepale den duk mikir macam mane nak musnahkan dorang ni.
Alahai pepijat sedunie bile lah korang seme nak hentikan serangan ni. Warghhh... tak tahan aku duk menggaru-garu dah macam kere dah aku ni!!! Warghhh....Tolonggg.....

Tuesday, March 31, 2009

kebammbooommmmm......

Malam semalam aku pegi jalan-jalan kat jusco dengan dila pakai kete kawan aku. "tit tit" alam kete aku bkak. Dengan bebeso ati aku menyetat kete sambil memulas butang redio kete sambil dengor lagu toyol yang aznil nyanyi aku trus menuju ke jusco. "Toyollll....." aku dengan dila jerit kuat-kuat ikut aznil nyanyi. Tapi yang peliknyer jusco tu depan umah aku jer. "Ape pasal aku ngade-ngade nak bawak kete? nape hah?" bisik ati kecik aku ni! "Arghhhh.... zaman dah modem nek kete lah plok bagi kaki rehat." Balas ati kecik aku lagi...
Dalam seminit aku dah sampai dah kat parking jusco. "Aik kejapnye!" yelah jusco depan umah jer bukannyer kat mid vallley. Aku pun amik tiket paking. Duk pusing-pusing dalam paking tu "Hah! cantek...!" dapat gak aku parking. Time ari keje pun ramai manusia pegi jusco ni ek? Aku dengan kompidennye masuk parking tu. "kret kret kret... krittttt...." hoh bunyi pe tu! tanye si dila kat aku. "Ala tu mesti de tin kat bawah tu" jawab aku dengan kompidennyer. Lepas tu aku jalan jer trus lepas tu aku undur skit kasi paking cantek skit. "kret kret kret... krittttt...." bunyi lagi. "ini dah len macam jer! jap kak eja dila trun jap tengok" arah dila suh aku benti jap.
"WwAaaaa...haha.... sini kak eja! nengok ni....! mati laaa...!!" jerit dila dari luar panggil aku dah macam karam sign walia dah aku nengok tangan die duk lambai-lambai kat aku. "kah..kah..kahgh...Kuii! ko apsal macam antu nek sawan jer" jerit aku sambil kuar kete.
"Warghhhh........ " aku lak jadi antu nek sawan! "nape ni......? sape buat ni....?" jeritan pling kuat yang penah aku wat selama idup 24 tahun kat muke bumi ni. "sape lagi kak eja lah buat! wat tanye lagi" terpe si dila. Lupe-lupenye depan tu dorang letak batu-bate panjang jarang-jarang nak bagi jarak antara due kete. Aku hagram tak perasan batu-bate tu. Tu aku bedai jer terus masuk bawah bumper kete. yang jadi truknyer dah bende tu masuk bawah aku pegi undur trus jer sangkut pelagi roboh ler bumper tu. Hoh patutlah aku duk briye sangat nak bawak kete lepe-lepe ni yang nak jadi. Dah nasib... Dah wat pandai ganti ler..... nyesal tarak gune dah. Tak pasal-pasal kene blanje lebih bulan ni!


video

Thursday, March 19, 2009

PniNG pENan kEPalA LaA!

huhu........
aku skang ni diserang pning penan kepala laa. aku tak tau lah nape. hari-hari lak tu dier duk pnin jer. ke aku ni diserang darah tinggi? tak mungkin, aku mne de ske makan masin-masin. manis-manis delah! nak wat keje seme tarak mood maaa... nak bersuke rie tarak mut, men game patung tarak mud, buat keje opis lagi tarak mut, mandi manda pun tarak mud, makan tarak mut gak. tido je ade mut.

macam-macam petue aku dah tes, seme tak jadi. bernafas pkai lubang idung kiri tak jadi gak. minum air 100 plus bebotol-botol tak jadi gak. makan active 5, toksah nak katelah dah sepapan aku duk telan dah. sampai abis penedol kat kedai runcit mutu blakang umah tu aku duk pi beli jer. kaye mutu blakang umah aku tu.

skang ni yang aku de mut duk TIDO jer. tujer yang aku bleh wat mse pnin penan kepale ni....

p/s: kepade sesape yang de petua tuk mujarabkan penyakit ni silalah ye bgtau kat aku ye

Wednesday, March 4, 2009

AtoMEn TarO dah datang!

Waaargghh......
boring gler aku keje skang ni. tarak orang nak layan aku nak borak-borak, makan, minum, teman gi toilet, bersiar-sia. HUH! dorang seme keje banyak. aku sendiri tak tau pe bende dorang duk wat. aku sorang jer yang duk melangut tarak keje. pegi keje makan gji buta jer. BUKAN KU PINTA TAU!

Kalo dulu aku gi keje bes jer seme kaki mengulor macam aku. tapi kat sini aku sorang jer petem macam tu. Woiiii... macam mane ni tarak orang nak ikut aku gi ngulor.. huhuhuhu.....

Atomen Taro datang lah! jom gi ngulor dengan aku........

Tuesday, March 3, 2009

aDA BerANI Ka?

Ini orang banyak nakal. Orang yang kuat iman macam aku jer bleh ngadap jage dorang ni! huhuhu kuat betul iman aku kan? SESAPE RASE IMAN KUAT MEH TEST DUK SARI DENGAN 4 EKOR NI!


ADA BRANI?






PERHATIAN: yang kecik 2 orang tu nakal tahap horrornyer!

Tuesday, February 24, 2009

Ble Pak pandir menunjukankan kepandaiannya

Nak dijadikan cerita, suatu hari pak pandir melalui satu lorong yang kecik, semasa hendak pulang ke rumahnye.Entah macamana, di tengah perjalanannye tadi dia terjumpe seketul taik yang masih panas. Tapi dia masih konpius sama ada betul ke bende yang dia jumpe tu seketul taik. Oleh kerana kemusykilan yang teramat sangat tu, pak pandir ambil keputusan untuk mengkaji sampel najis berkenaan. Pak pandir tengok ngan lebih dekat taik tersebut, lalu dia berkata, 'Bentuk macam taik...' Lepas tu dia pegang pulak taik tu, lalu dia berkata, 'Lembik...macam taik..' Lepas tu dia ambik sikit taik tu lalu dia hidu taik tu, lepas tu dia berkata, 'Bau macam taik.' Oleh kerana pak pandir ni masih ragu-ragu dengan taik tu lalu dia pun mengambil keptusan untuk menjilat sedikit taik tersebut. Sebaik sahaja dia menjilat taik berkenaan dia pun menjerit.... 'HUH! MEMANG TAIK! NASIB BAIK AKU TAK TERPIJAK!!!'
Pandaikan Pak Pandir Skang ni! Jadilah seperti Pak Pandir!

Sunday, February 22, 2009

Look before you sit..............kalau kene...Uuhhhii nangis

Pada kawan taulan maulan! pandang-pandanglah sebelum melepaskan harte geredak korang ek! Nak-nak plak kalu nak melepas kat toilet mane-mane yang dekat dengan semak-samun. Hah! bagi yang nek bus trans dari KL - Lipis atau lipis - KL, jge-jge la klu dorang benti kat toilet kdai makan tepi jalan tu. Kat situ rsenye macam berisiko jer de bende-bende macam ni









jika perlu buat macam ni jangan malu jangan segan wat jer walaupun kat tandas makcik bedah ker makcik senoh ke tarak hal la punyer! JANJI SELAMAT!




INGAT..! SAYANGILAH PUNGGUNG ANDA!
arahan dari Persatuan Angota Badan Sedunia

Thursday, February 5, 2009

SaPAlaH PUnYEr KeTE Ni....



Aku tak tau dari mane aku dapat gambar ni. Tapi dah lama aku duk simpan jer. Skang ni aku nak kongsi dengan korang-korang seme. Ntah manusia manelah duk nak makeup kete sampai tahap macam ni. Tau la bru pakai kete. berpade-padeloh. Gilor ke pe manusia ni?

APEKEJADANYE!!!!. Malu makbapak nengok.

Baik ngaku sapenye kete ni?

PeRIngATan:
kepade rakan taulan aku jangan lah bertindak sedemikian rupa pada kereta anda! Kasihanilah keMALUan anda!

KiSAh TeRLaDan tUk OrANg bARu BeRCinTE!


Hasan Jendul nak belikan hadiah harijadi untuk kekasih barunya, Mek Ayu. So si Hasan ni pun ajaklah adik perempuan sepupunya untuk temankan dia shopping kat Sogo. Oleh kerana Hasan Jendul dan Mek Ayu baru dua bulan berkawan jadi si Hasan Jendul membuat keputusan untuk membelikan Mek Ayu satu topi kain fesyen baru saje, supaya taklah nampak dia beriya-iya sangat.


Adik sepupu Hasan pulak pegi beli satu seluar dalam hitam berbunga-bunga baru, sebab ada sale hari tu. Masa membayar, dengan tak sengaja cashier dah tertukar kotak topi kain hitam tu dengan seluar dalam hitam adik Hasan Jendul!


Selepas membayar, Hasan Jendul pun terus pergi kaunter hadiah dan suruh diorang bungkus tanpa check dulu. Kemudian dia balik ke rumah dan tulis surat untuk Mek Ayu serta mengeposkannya bersama hadiah yang dah tersilap tu.


(Dan surat yang dia tulis tu berbunyi cam nie);


Istimewa untuk kekasihku Mek Ayu, San pilih hadiah nie kerana Ayu tak pernah pakai bila kita keluar jalan-jalan dan selalu mengadu sebab panas. Kalau bukan sebab pasal adik sepupu San, San dah nak beli yang lagi jarang supaya kalau berpeluh tak lembap sangat.


Tapi San tengok adik sepupu San pakai yang ada bunga tu nampak cantik pulak.San pilih warna hitam tu supaya tak nampak kotor. Promoter yang jual tu tunjuk dia punya dah seminggu tak basuh. Nampak elok saje. San suruh dia try Ayu punya sebab saiz promoter tu lebih kurang Ayu je.


Memang cantik dan menarik! Harapnya Ayu suka sebab San rasa memang sesuai dengan Ayu. Tak sabar rasanya nak tengok Ayu pakai depan San. San harap Ayu akan pakai untuk San hujung minggu nie. Salam sayang untuk kekasihku,Mek Ayu. Yang amat menyintai dan menyayangi dirimumu, Hasan Jendul


P/S : Kalau Ayu nak pakai, San nampak stail terbaru ialah dengan melipat bahagian depan dan menampakkan sedikit rambut.

Wednesday, February 4, 2009

Mai KiTE NenGok ReRAmai yAnG MaNE BeTuL!

How Many Legs Do You See?




Duck Or A Bunny




Which way does the window face




Two Shades of Green...
Do you see the two shades of green above? Would you believe that there is actually only one shade of green?




Triangle Illusion







Win Goblet Or Two Faces?




ABC Or...
Do you see the letters ABC. Now look in the opposite direction... You'll also notice the numbers 12, 13, 14. Cool Eh?








Black Shapes Or A Word






Young Lady or an Old Woman





Can You See The Face, Box and the Dragon





Can you see yellow Circles?





Find The Missing People!
Amazing Optical Illusion
Stare at the black dot... After a whilethe grey haze will begin to shrink!





Lightbulb Illusion
Stare at the lightbulb for about 30 seconds.Then stare at the white area around the screen.

The lightbulb will begin to GLOW!!





A Musician or a Girl?





Can you find all 5 wolves





A Skull or a Couple?





Where is the dog?