Tuesday, March 31, 2009

kebammbooommmmm......

Malam semalam aku pegi jalan-jalan kat jusco dengan dila pakai kete kawan aku. "tit tit" alam kete aku bkak. Dengan bebeso ati aku menyetat kete sambil memulas butang redio kete sambil dengor lagu toyol yang aznil nyanyi aku trus menuju ke jusco. "Toyollll....." aku dengan dila jerit kuat-kuat ikut aznil nyanyi. Tapi yang peliknyer jusco tu depan umah aku jer. "Ape pasal aku ngade-ngade nak bawak kete? nape hah?" bisik ati kecik aku ni! "Arghhhh.... zaman dah modem nek kete lah plok bagi kaki rehat." Balas ati kecik aku lagi...
Dalam seminit aku dah sampai dah kat parking jusco. "Aik kejapnye!" yelah jusco depan umah jer bukannyer kat mid vallley. Aku pun amik tiket paking. Duk pusing-pusing dalam paking tu "Hah! cantek...!" dapat gak aku parking. Time ari keje pun ramai manusia pegi jusco ni ek? Aku dengan kompidennye masuk parking tu. "kret kret kret... krittttt...." hoh bunyi pe tu! tanye si dila kat aku. "Ala tu mesti de tin kat bawah tu" jawab aku dengan kompidennyer. Lepas tu aku jalan jer trus lepas tu aku undur skit kasi paking cantek skit. "kret kret kret... krittttt...." bunyi lagi. "ini dah len macam jer! jap kak eja dila trun jap tengok" arah dila suh aku benti jap.
"WwAaaaa...haha.... sini kak eja! nengok ni....! mati laaa...!!" jerit dila dari luar panggil aku dah macam karam sign walia dah aku nengok tangan die duk lambai-lambai kat aku. "kah..kah..kahgh...Kuii! ko apsal macam antu nek sawan jer" jerit aku sambil kuar kete.
"Warghhhh........ " aku lak jadi antu nek sawan! "nape ni......? sape buat ni....?" jeritan pling kuat yang penah aku wat selama idup 24 tahun kat muke bumi ni. "sape lagi kak eja lah buat! wat tanye lagi" terpe si dila. Lupe-lupenye depan tu dorang letak batu-bate panjang jarang-jarang nak bagi jarak antara due kete. Aku hagram tak perasan batu-bate tu. Tu aku bedai jer terus masuk bawah bumper kete. yang jadi truknyer dah bende tu masuk bawah aku pegi undur trus jer sangkut pelagi roboh ler bumper tu. Hoh patutlah aku duk briye sangat nak bawak kete lepe-lepe ni yang nak jadi. Dah nasib... Dah wat pandai ganti ler..... nyesal tarak gune dah. Tak pasal-pasal kene blanje lebih bulan ni!


6 comments:

  1. sapa lg krta pjang la citah oii.ehh3..tgok mcm aku xyah la nak bawa keta..siap org bawa lg...ehh3...

    ReplyDelete
  2. Klo lpas ni kita npak jijah jalan2 tepi jalan sbil tdah tngan 2 paham2 je la...ahahahah

    ReplyDelete
  3. ader lah mane bleh bgitau ko nanti rosak citer

    ReplyDelete
  4. tak la sampai tadah tangan mek! rosak sikit jer!

    ReplyDelete
  5. kompom jusco au2...aku pun nyaris kene

    ReplyDelete

taip jangan tak taip...nyahh..