Tuesday, February 3, 2009

AwAS! Jaya JUSco Wangsa MAju Berantu!

Btul jer cakap mak aku, kebanyakkan shopping compleks besar-besar ni BERANTU-ANTU. Memanggil-manggil jer mangse-mangse die. Bende ni dah terjadi dekat aku. Seram gler. Bukan dengar cite dari makcik Bedah ker, Pakcik Hussin ker, Atan ker, Cik leha ker, seme dari pe yang aku alami sendiri. Ble aku balik jer dari keje turun dari LRT macam de bende tarik-tarik kaki aku pi ke Jaya Jusco tu. Macam de HANTU jer tarik-tarik. Trase la tangan kasar-kasar duk pegang kaki aku. Ala macam tangan anak jin dalam cite niang rapik tb3 tuu.

Dalam nak taknak, kaki aku still bjalan ke JJ tu. Puas aku tarik tapi pi gak. Huh! Panik aku dibuatnyer (macam tegok cite bilik no 13 tb1 jer). Aku kuatkan semangat pi gak ikut arah kaki aku jalan menghala ke JJ tu. Dengan ati semangat ala-ala KAMEN RIDER. Hoh! Mane ni kaki aku bawak ni. Ni macam tingkat 2 yang orang-orang kg duk becite berantu tu. Bisik ati kecik aku. Makin laju lah plok kaki aku ni mlangkah ble dah nak dekat dengan tempat tu…..

Sesampai jer!………………………….. dalam 20 minit aku hayal di tempat kejadian rupenye dalam sedar tak sedar, Hoh! dapat gak akhirnyer! dah abih 50 hengget bru sekor aku dapat! Antu game patung lpenye yang sampok aku biskan duit aku. Bru aku tau antu game ni memang tak dapat nak halang.

Kat timgkat 2 JJ umah aku ni de satu pusat hiburan keluarga kecil-kecilan. Krenye game-game kat situ kebanyakkan tuk bebudak kecik jer. Tapi ntah nape skang ni aku duk syok men game yang tarik-tarik patung tu. Kadang-kadang satu hari aku bis kan sampai nak 50 hengget tuk dapatkan patung-patung tu. BAIK AKU WAT PI MAKAN DOL! Padahal aku p je lah dalam JJ tu bli. HIKS!!! Memang brantu btul Jaya Jusco Wangsa Maju ni.


P/s: Kepade sesape yang de tau khidmat bomoh halau antu sila maklumkan

3 comments:

  1. apa la ko jijah...jj bkn bhantu tpi ko yg berantu sbnarnya...ahhh3..aku la yanti ni...kot2 x knal...huhuhuhu

    ReplyDelete
  2. Memo : Diminta menghantar gambar mugshot (muka) yang elok sket nak masuk dalam header kepalafoto.blogspot.com. Jika tiada sebarang tindakan dalam masa 2 hari dianggap Puan tidak berminat. terima kasih.

    ReplyDelete

taip jangan tak taip...nyahh..