Tuesday, February 3, 2009

Aku MAsih Lagi PeNGAsuh

Hah! aku ingat karier aku jadi Pengasuh dah mutamat. Lupenye idak! Skang unjung-ujung minggu aku takleh la nak bersuke ria, men roller blade, pukul orang, tengok tayangan amal, jalan-jalan mandi sungai. aku dah diamanat kan akaksulung aku tuk jage anak die sebab die kne p klas ujung minggu. HUH! SUSAH JADI ORANG PENTING NI! Aku baru mencipta cite-cite nak bangun lambat cuti-cuti malaysia ni, TARAK! semenye HANCUS!

Minggu fist aku duk jage dorang dah jadi hal. Sepagi yang angin duk bertiup sayup-sayap dengar satu jeritan "Mak ijah bangun! bangun! adik berak!" jerit anak sdare aku yang sulung tu, Balqis namenye. Mase tu aku tengah tido lagi. Biase la ble pagi-pagi cuti ni, memang mate ni diasuh tuk tido lelame. “ala biar la die berak puas-puas dlu” jawab aku dengan mate pejam lagi. Aku pun sambungla tido balik. Dalam 5 minit si Balqis kejutkan aku. Kali ni die gerak care 18SG lak “Eeeeh…. Mak ijah bangun-bangun! adik pika berak ni banyak…. Banyak sangat, abis seme lantai adik pika bukak pempes!” sambil stonkol-stonkol kepale aku. Aku dengo jer bukak pempes otometik aku bangun trus p dkat pika. Aku bru tingat akak aku de pesan peel anak die yang kedue ni ske bukak pempes ble berak.

“YA ALLAH YA TUHAN KU!!!!”

malang betui aku pagi tu tak pasal-pasal jadi ke keje cuti-cuti ni. Anak sdare aku si pika tu lupenyer die buat kek pagi-pagi ari. “tulah kakak dah cakap kat mak ijah tak bangun”. Sinis si Balqis.

SI PEMBUAT KEK

3 comments:

taip jangan tak taip...nyahh..